* پاکو دلاثیا‌*

دوستان عزیز...خیلی ممنون که به وبلاگ من سر میزنید... برای امشب بیوگرافی پاکو دلاثیا(؟!) به همراه چند تا آهنگ از خودش و یک شعر و آکورد از رضا صادقی به نام ؛ نگاه ؛ گذاشتم... امیدوارم خوشتون بیاد...
-----------------------------------------------------
پاکو دلاثیا در جو مناسبی برای یادگیری گیتار فلامنکو متولد شد. دانش تکنیکال را از پدر خود آنتونیو و برادرش رامون فرا گرفت . در هفت سالگی گیتاریستهای برجسته ای چون نینوریکاردو, میگوئل بورول, ماریو اسکودرو و سابیکاس را به عنوان مرشد خود در نظر داشت اما چهره برجسته در آموزش او پدرش آنتونیو سانچز بود. پورن نویسنده بیوگرافی پاکو میگوید : (آنتونیو برای آنکه از پسرش بهترین گیتاریست فلامنکو تاریخ را بسازد یک طرح استادانه پی ریزی کرده است). پاکو پس از یک دوره آموزشی (8-1952) اولین برنامه عمومی خود را در یک ایستگاه رادیویی در سال 1958 اجرا کرد. و در سال 1959 جایزه فستیوال بین المللی فلامنکو خرز دولا فرونترا را بدست آورد. در سال 1962 با همراهی صدای برادر خود په په جایزه دیگری(در خرز) کسب نمود. در سال 1963 گروه رقص و آواز خوزه گره کو را در خارج همراهی نموده در نیویورک با سابیکاس و ماریو اسکودرو دیدار کرد اما قصد آن داشت که بخشی از مکتب گیتار نوازی نینوریکاردو محسوب شود. پاکو  به همراهی خانواده در سال 1964 به مادرید رفت. او در سال 1965 دو آلبوم با ریکاردو مودرگو- با تم های مشهوری از لورکا- وسه آلبوم دیگر با برادر خود رامون ضبط کرد. پدرش یک کلوب فلامنکو تاسیس کرد. در آنجا پاکو فرصت کرد تا صدای فوق العادترین خوانندگان فلامنکو رو بشنود. سپس با همراهی صدای فرناندو دیاز آلبوم ضبط نمود و بعد با پدروایتورالده - ساکسفون نواز جاز- آلبوم دیگری را ارائه کرد . پاکو در سال 1967 به سفری هنری رفت و در همان سال اولین آلبوم سلوی خود را ضبط کرد که در آن تاثیراتی از نینوریکاردو- سابیکاس - و ماریو اسکودرو مشاهده میشود . (فانتزیا فلامنکا) که در سال 1969 ضبط گردید آغاز گر یک دوران پیروزمند و پر موفقیت برای پاکو بود و از آن پس انبوهی از رسیتالها و آلبوم های پر موفقیت یکی پس از دیگری ارائه شد. پاکو در زندگی هنری پر موفقیت خود با همراهی هنرمندان برجسته ای چون : آل دی میولا, جان مک لافین, لاری کوری یل ,گروه دولورس( ستایشی از فایا), جورج پادرو, کارلوس بنونت , روبن دانتاس, چیک کوره آ, مانوئل سولر( رقصنده فلامنکو ), باندرا, کانی زارس- در قالبهای 2 نواری و 6 نوازی - همکاری داشته و آلبوم های موفق و مشهوری را ضبط و پخش کرده است . پاکو در سال 1991 کنسرتو آرانخوئز اثر خواکین رودیگر را اجرا کرده . در حال حاضر نیز بروی آلبوم 2004 خود فعالیت دارد.مطلب جالبی که در مورد پاکو وجود داره اینکه او به آواز  بیش از نواختن گیتارعلاقه داشت اما به دلایلی به گیتار روی آورد. در پایان باید اضافه کنم که پاکو دلاسیا یکی از مهمترین افرادی بوده در احیا کردن موسیقی فلامنکو نقش داشته است...

Paco De Lucia

اینم چند تا آهنگ از پاکو دلاثیا
Danza Del Terror

Tango

(با اجازه از وبلاگ آقا پیمان گل)


-----------------------------------------------------
          ...رضا صادقی...
           ...نگاه...
             ...رومبا...
   

.................Em.............................C

وقتی که نگاهم به نگاهت خیره میشه 

C................................F....................

دوست دارم زمان به ایسته واسه همیشه

Em.........................................

چشمامون ببندیم بریم تا ته رویا

..............C.......................................F...

اونجایی که هیچوقت گلی پژمرده نمیشه

ََ...........Em.................................Am

هر چی غم داری از دل نازکت بگیرم

............G...................................................F

اگه اشک از چشات جاری بشه برات بمیرم

ََ...........Em....................................Am

سر رو شونه هام بزاری و برات بخونم

....C......................G................................F.

یاد تو و اسم تو باشه ورد زبونم   مهربونم

Em..............................................C.............

ارزوم بی تو مهاله لحظه هام بی تو سواله

G.........................................F........................

بی تو مقصد خیلی دوره راه عشقم بی عبوره

Em...................................................C.............

من نمی خوام تو خیالم بگم بهت عاشت هستم

............G.................................................F.........................

دوست دا رم که راستی راستی حس کنم تو رو تو دستم

Em..............................................C.............

ارزوم بی تو مهاله لحظه هام بی تو سواله

G.........................................F........................

بی تو مقصد خیلی دوره راه عشقم بی عبوره

Em...................................................C.............

من نمی خوام تو خیالم بگم بهت عاشت هستم

............G.................................................F.........................

دوست دا رم که راستی راستی حس کنم تو رو تو دستم

نظرات 15 + ارسال نظر
هادی جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:00 ق.ظ http://shiz.blogsky.com

یکم از آهنگاش بذار دانلود کنیم ببینیم چطوری مینوازه

[ بدون نام ] جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 06:29 ق.ظ http://pantek2005.blogsky.com

پرترش کن جالب بود

[ بدون نام ] جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 08:19 ق.ظ

سلام خوبی عزیز ... مرسی که به کلبه ما نور بخشیدین...وبلاگ جالبی دارید روز به روز موفق تراز روز قبل باشید....//
در آنجا بر فــــراز قله کــــوه
دو پایم خسته از رنج دویدن
به خود گفتم که در این اوج ، دیگر
صدایم را خدا خواهد شنیدن

به سوی ابرهای تیره پر زد
نگاه روشن امیدوارم
زدل فریاد کردم که ای خداوند
من او را دوست دارم دوست دارم //....
شاد و موفق باشی یاحق

رسول جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 09:55 ق.ظ

سلام آفرین عالی بود پسر من با شما ۱کار کوچیک داشتم اگه میشه به من یک سزی بزن و داخل نظراتژم آیدی تو بنویس متشکرم

تینا جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 11:24 ق.ظ http://www.tina-tanha.mihanblog.com/

سلام عزیزم زیبا نوشتی مثل همیشه موفق باشی تا سلامی دیگر بدرود

زهرا جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:09 ب.ظ http://sheytoon-bala.persianblog.com

سلام...
وبلاگتون خیلی زیباست...
ایت شعر که دیگه محشر بود...موفق باشید
راستی خوشحال میشیم به ما هم سری بزنی...بای بای
http://sheytoon-bala.persianblog.com

سروش جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:37 ب.ظ http://www.fadat.blogsky.com

آقا صابر مرسی که به وبلاگ سر زدی

امیر شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 12:26 ق.ظ http://khate-kaj.blogsky.com

سلام عالی بود .در ضمن مرسی به من سر زدی...

نینا شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 01:13 ق.ظ

SALAM, mamnoon az nazaretoon
shoma ham webloge diidaniyi darid , omidvaram dar tamame marahele zendegi toon ham mesle weblogetoon movafagh bashid (va hamishe baham connect bashim)

بردیا شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:01 ق.ظ http://silenthell.blogsky.com

درود بر شما... بلوگت رو خوندم گرامی زیباست ...
باید بگم که من در جبهه دیگری بسر میبرم.... شما میتوانید از بلوگهای موزیک استفاده کنید.... سژاسگذارم... شاد باشی... بدرود

تینا شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 12:24 ب.ظ http://www.tina-tanha.mihanblog.com/

سلام دوست خوبم مرسی از حضور گرمت و ممنون از یو

بیریا شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 10:57 ب.ظ http://shnoo.blogsky.com

از لطف شما ممنونم حتما وبلاگ شما را در لیست دوستان وبلاگ خود قرار خواهم داد

فدای شما بیریا

زهرا یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:10 ب.ظ http://sheytoon-bala.persianblog.com

سلام دوست عزیز...
ممنون که اومدی پیشم...
آپ کردم بازم بیای خوشحال میشم...
بای بای

نیکتا یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 10:52 ب.ظ http://shahregheseh.persianblog.com

سلام...خیلی وبلاگ جالبی دارین..برم اهنگارو دنلود کنم..

حسن سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 06:13 ب.ظ http://underglass.persianblog.com

سلام دوست عزیز من نمیخواستم جسارت کنم نمیدونم این عادت منه که رک باشم ! بد نیست کارای دیگه ی من رو هم ببینید :‌faseleha.com sefidbakht.com من بشخصهه از هر کسی نظر خواستم گفتم بدیاشو بگو !‌ خوبه که ضرفیت انتقاد رو داشته باشیم تا پیشرفت کنیم منم خودم گفتم ! طراح خیلی حرفه ای نیستم ولی ۴ سالی میشه که طرح سایت و وبلاگ میزنم با اسم مستعار Digital Designer شما گفتید چند تا Table ساده در صورتی که خوده شما همن رو هم متاسفانه بلد نیستید !‌ این نمایی از قالب شما در نمایشگر فایر فاکس که نشون میده شما تیبل ها رو غیر استاندارد میسازید :‌
http://faseleha.com/DeskGitar.gif
لطف کنید دفعه ی بعد عجولانه تصمیم نگیرید !‌
در ضمن من از قالب های ساده خوشم میاد !‌ مخصوصا سیاه و سفید !
من بازم خلص شما هستم و اگه ناراحتتون کردم منو ببخشید !‌
ای دی یاهومو که دارید اگه کمک خواستید در خدمتم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد